Eerste stukje - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Bie - WaarBenJij.nu Eerste stukje - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Bie - WaarBenJij.nu

Eerste stukje

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Nou daar gaan we dan, het eerst stukje die ik hier in het verre Australia schrijf.

Om te beginnen wil ik nogmaals zeggen dat mijn afscheidsfeestje echt heel leuk was! En alle knuffels, piemeltandenborstel en wijnglazen zijn natuurlijk mee! In de handbagage zelfs, zo speciaal zijn ze!

Laat ik beginnen bij het vliegveld waar ik afscheid moest nemen van Papa, Mama, Jaap, Peter en Iris. Nu denk je natuurlijk dat t een jankfestijn is geworden maar nee! En ik was er super trots op aangezien ik na de douane tranen in mijn ogen had haha. Het was een mooi en fijn moment en ook een erg nonchalant moment om het allemaal niet te zwaar te maken. Perfect moet ik zeggen!

Tot dat ik in het vliegtuig zat en Iris stiekem iets in mijn tas had gedaan. Een brief met foto's. En daar ging t helemaal fout, bedankt Iris. Dikke tranen rolde over mijn wangen, mijn buurman ging maar slapen want die snapte er ook niks van.
De reis was lang en vermoeiend. Zeker met al het wachten tussen het vliegen door. (zie London 3 uur, Dubai 2 uur) Het is in totaal ongeveer 20 uur in het vliegtuig en de reis duurt dan met wachten 25 uur. Woensdag is dus weg voor mij, maar die kom ik weer terug halen als ik weer naar Nl ga.
En toen, na 12 uur vliegen, was ik Eindelijk om 6.30 's ochtends in Sydney. Een moment waar ik al 10 jaar op had gewacht was werkelijkheid. Zo onwerkelijk.
Gelukkig werd ik opgehaald door Andre, een vriend die ik ken van Dublin, zodat ik lekker mee kon rijden en dingetjes kon regelen. Ik heb meteen een australisch nr, een bankrekening en ik was gedropt bij het hostel.
Na alle spullen te hebben gedumpt was het tijd om er lekker op uit te gaan aangezien ik mijn jetlag moest overwinnen.
We zijn naar Circular Quasy geweest waar the Opera House staat en zijn een rondje gelopen daar met natuurlijk een biertje. Daarna ben ik naar Newtown geweest, een suburb van Sydney, om een dikke vette hamburger te eten! En die was me een partij lekker! Ik heb meteen vrienden van hem ontmoet en eindelijk zijn verloofde! Wat een leuke meid is dat. Echt gaaf.

Vrijdag ben ik met 2 jongens uit Schotland en een meisje uit Duitsland een beetje rond gelopen door Sydney (Darling Harbour, Chinese gardens, Queen Victoria building en Town Hall) waarna de jetlag kwam aankloppen. Om 12 u lag ik lekker in bed en heb een goede nacht gemaakt en heel verkouden ben wakker geworden.
Zaterdag ben ik alleen op pad gegaan. Het was heerlijk weer dus ik ben lekker naar Hyde park geweest. En 's avonds had ik een verjaardag van de verloofde van Andre, Corin. Super gezellig.

Ik zit trouwens in een hostel genaamd Wake up. Een hostel op een top locatie die erg fijn en veilig is. In het hostel werken bijna alleen maar buitenlanders dus ik was helemaal verbaasd toen ik een echte Australier tegen kwam haha. De eerste 3 nachten had ik van mijn collega's gekregen in een 4 persoons kamer met vrouwen. Ik ben vanochtend over gegaan naar een 6 persoons kamer, gemixt. (Als dat maar goed gaat ;P)

Wat ik vandaag ga doen, geen idee. Dat is het heerlijkste ooit!

Ik zeg; de groeten, G'day Mate! Je kan altijd Mailen, Skypen, Whatsappen, etc etc. Als je wilt skypen laat t even weten want ik zit dus met 10 uur verschil ofzo.

  • 12 Oktober 2014 - 03:13

    Monique:

    Heerlijk om te lezen dat alles goed gegaan is en dat het hostel ook goed is. Have funnnnn!!! Xxx

  • 12 Oktober 2014 - 20:17

    Floor:

    Hey Marieke. leuk stukje! Ik ben benieuwd naar al je aankomende avonturen. liefs en dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

A Trip Down Under Na vele jaren dromen over deze reis is het eindelijk zover. Ik ga naar Australië. Aankomende 10-12 maanden moet ik mezelf zien te redden met hostels, een backpack, bier, nieuwe contacten, zon, zee, strand, allemaal dodelijke dieren, lachen, huilen, feesten, dansen en heel veel nieuwe indrukken. Na een aantal maanden door Australië reizen, werken en feesten wacht Azie op mij om een fantastische reis te maken door Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam. Een grote reis helemaal alleen. Ik kan niet wachten!

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 9905
Totaal aantal bezoekers 13551

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 07 Oktober 2015

A trip Down Under

Landen bezocht: