Cairns & Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Marieke Bie - WaarBenJij.nu Cairns & Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Marieke Bie - WaarBenJij.nu

Cairns & Port Douglas

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 November 2014 | Australië, Port Douglas

Ondertussen zijn we beland in het Noorden!

Ik ben in totaal 7 dagen in Cairns geweest en zit nog steeds in Port Douglas.

Om te beginnen bij Cairns:
Vol goede moed ben ik die kant op gevlogen om eens een kijken te nemen bij de Great Barrier Reef. Ik was samen met een Duitse meid, Kerstin, die ik in Sydney had ontmoet en kwam daar kwam ik bij toeval Fotis tegen. Met z'n 3e zijn we lekker samen op stap geweest en enorm veel schik gehad. Zelfs zoveel dat Fotis samen met mij richting Port Douglas is gegaan om een paar nachtjes te blijven.
In Cairns hebben we de Great Barrier Reef gezien waar we gesnorkelt hebben en geduikt! Hoe gaaf was dat. Ik ben zeker verwend door de rode zee dus ik vond m natuurlijk niet zo mooi als in Eritrea maar het duiken was zo gaaf! Eerste keer en het ging best ok. Stiekem wel een beetje trots op mezelf!
Verder een beetje bij the Lagoon gelegen. Dat is een soort zwembad/strand achtig ding naast de zee want de zee zit vol krokodillen en is vies enzo. Beetje apart als je van Sydney komt waar het water fantastisch is en met vele stranden. Maargoed. We hebben ons goed vermaakt. Ook heb ik daar een Nederlandse vriend van mij ontmoet die ik ken uit Breda. Dus lekker met hem wat gedronken en gechillt en naar zijn appartement geweest waar hij (op dat complex) wel geteld 9 zwembaden heeft. Not so shaby right?
Ook zijn we naar Crystal Cascades geweest met Fotis en een duitse vriend van hem. Dat was zo prachtig! Wauw. Waterval in de bergen! Fantastisch!

Dus na een week van allemaal waterachtig bezienswaardigheden was het tijd om nog een stukje verder naar het noorden te gaan. Om daar Agnes te bezoeken. Weer iemand uit Nederland haha! Een prachtige omgeving met een 4 mile beach waar je wel kan zwemmen! Een klein paradijs! Samen met Fotis hebben we vooral genoten van het strand en de gezelligheid in het Hostel Dougies. Nadat Fotis terug is gegaan naar het Zuiden heb ik besloten om nog een paar extra daagjes te genieten van dit paradijs en Agnes. Ondertussen heb ik t zo naar mijn zin dat ik nog 2 weken blijf. Heel raar voor een redelijk stadsmeisje om in een dorp te blijven. Ik ga hier een beetje werken en dan terug richting Sydney om weer te genieten met de vrienden die ik daar heb gemaakt.

Zoals jullie horen wijzigen plannen per week, lekker makkelijk! Ik begin al een aardig kleurtje te krijgen en geniet met volle teugen!

Ik hoop dat het weer meevalt in NL en helaas kan ik niet zeggen dat we skypen want laatste keer dat ik dat heb geprobeerd met pap en mam is de connectie ongeveer 10 tot 15 keer uitgevallen in 1 gesprek. Niet heel relaxed dus. Maaaaaaar; mailen, facebooken, smsen, whatsappen,etc kan altijd!

Kusjes uit het veel te zonnige Australie!

  • 06 November 2014 - 14:19

    Iris:

    Ziet er goed uit, Mariek :)
    Klinkt alsof je de tijd van je leven hebt ;) Waar ga je werken?
    Maak je niet druk om het skypen, voorlopig zit je daar nog wel even ;)

    Kus!

  • 06 November 2014 - 18:15

    Marina:

    Het zal toch niet gebeuren dat je heel rustig(!!) aan het genieten bent? Leren om te genieten van niks doen is een 'vak' op zich, maar dat moet in zo'n prachtige omgeving lukken.
    Mooi kleurtje. Daar kan Yves Rocher weer niet tegenop;-).
    Lekker doorgaan zo. XXX!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

A Trip Down Under Na vele jaren dromen over deze reis is het eindelijk zover. Ik ga naar Australië. Aankomende 10-12 maanden moet ik mezelf zien te redden met hostels, een backpack, bier, nieuwe contacten, zon, zee, strand, allemaal dodelijke dieren, lachen, huilen, feesten, dansen en heel veel nieuwe indrukken. Na een aantal maanden door Australië reizen, werken en feesten wacht Azie op mij om een fantastische reis te maken door Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam. Een grote reis helemaal alleen. Ik kan niet wachten!

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 13556

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 07 Oktober 2015

A trip Down Under

Landen bezocht: