Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Marieke Bie - WaarBenJij.nu Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Marieke Bie - WaarBenJij.nu

Port Douglas

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 December 2014 | Australië, Port Douglas

G'day Mate!

Na 1 1/2 maand in Port Douglas te zijn geweest ben ik weer terug in Sydney maar er is genoeg te vertellen over Port Douglas!!

Ik kwam daar aan met Fotis en Rachel waar ik enorm leuke 3 dagen mee heb gehad maar die gingen weer door met hun reis richting het zuiden. Gelukkig was Agnes daar nog en heb ik zoveel leuke andere mensen ontmoet.

We werden langzaam maar zeker een soort familie. Een kleine gestoorde familie met Agnes, Vanessa (Duits), Steven (Schot), Davie (Schot), Luke (Engels en broers met:), Tom (Engels) en Maia (Amerikaans). Later hebben Robbie (Engels) en Aaron (Engels) zich toegevoegd aan ons gekke familietje.

Naast de gezellige borrels heb ik ook redelijk wat activiteiten gedaan. Ik ben naar de Wildlife habitat geweest waar ik met een Koala, slang en krokodil heb geknuffeld. En naar een krokodile farm waar ze meer dan 3000 krokodillen hadden. Echt bizar gaaf om te zien. Ook heb ik kangaroes geknuffeld en gevoerd! Dusja ik heb me als een enorme toerist gedragen haha.
Ook ben ik naar een prachtig stukje bos geweest waar je tussen de stenen kon zwemmen en van een slinger af kon springen. Beetje tarzan geluiden maken en lekker hoog klimmen. Er was een fantastisch strand genaamd 4 Mile, want ja je raad t al, het strand was 4 Miles long. Er was een prachtig uitzicht vanuit een berg waar je enorm romatisch kon doen of gewoon kon chillen met een biertje. Een leu marktje op zondag en nog veel meer prachtige dingen.

Wat een paradijs is Port Douglas zeg!

Ik had nog zoveel meer willen doen maar het was tijd om te gaan werken bij Sassi. Een Italiaans restaurant in Port Douglas. De baas was een enorm kreng maar werk is werk. Ze houden enorm van Split dienstjes dus dan werk je 2 uur in de morgen, dan heb je 3 uur vrij en dan mag je weer (hopelijk) 5 uurtjes werken. Dus je bent er de hele dag mee bezig maar echt uren maken doe je niet. Heel irritant.

Naast t werken en de gave dingen die ik heb gedaan heb ik enorm veel fantastische mensen ontmoet waar ik helaas afscheid van moest nemen afgelopen woensdag. Wat was dat kut zeg!

Ondertussen ben ik in Sydney en moet ik zeggen dat ik wel een beetje Home Sick ben naar mijn gestoorde familie in Port Douglas terwijl ik dat nog niet heb gehad tot nu toe. Maar ik weet dat ik ze weer zal zien gelukkig!

En ik heb een bruiloft morgen! Dat word super gaaf en heel speciaal om mee te mogen maken.

Oja internet is ondertussen redelijk goed. Ik heb vanochtend met Karin en Aniek geskyped, Super fantastisch leuk, dus als jullie willen skypen hoor ik t graag. Op facebook heb ik een hus foto's gedumpt en ik heb hier ook een paar foto's erop gegooid. Ik stel voor dat de neven en nichten, ooms en tantes die op facebook zitten de rest van de foto's aan de opa's en oma's laten zien!

Ik ga weer verder met werk zoeken want dat is echt nodig! Dus ik spreek jullie later!

Dikke zoen van het niet zo warme Sydney! xx

  • 12 December 2014 - 10:43

    Marina:

    ha lieve, stoere dochter, mooie ervaringen! Super gaaf!
    En tja, dat afscheid nemen:-(. Er zouden niet zoveel leuke mensen moeten zijn overal op de wereld, dan zou het misschien wat makkelijker gaan.
    Maar Nico kan je vast adviseren over afscheid nemenHAHAHAH.
    dikke kus en knuffel,
    Marina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

A Trip Down Under Na vele jaren dromen over deze reis is het eindelijk zover. Ik ga naar Australië. Aankomende 10-12 maanden moet ik mezelf zien te redden met hostels, een backpack, bier, nieuwe contacten, zon, zee, strand, allemaal dodelijke dieren, lachen, huilen, feesten, dansen en heel veel nieuwe indrukken. Na een aantal maanden door Australië reizen, werken en feesten wacht Azie op mij om een fantastische reis te maken door Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam. Een grote reis helemaal alleen. Ik kan niet wachten!

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 13576

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 07 Oktober 2015

A trip Down Under

Landen bezocht: